De totale verkopen zijn ten opzichte van 2021 gestegen met 13,4%. Nu de horeca weer volledig open is en niet te maken heeft met een lockdown, zijn de bierverkopen in de horeca gestegen met ruim 110%. Nu de mensen weer veel vaker de horeca opzoeken om te genieten van hun bier, wordt er thuis minder geconsumeerd. De thuisverkoop is met 6% gedaald.
Q1 + Q2 + Q3 |
Totale markt |
Horeca |
Thuisconsumptie |
|||
2022 |
2022 |
2022 |
2022 |
2022 |
2022 |
|
t.o.v. 2019 |
t.o.v. 2021 |
t.o.v. 2019 |
t.o.v. 2021 |
t.o.v. 2019 |
t.o.v. 2021 |
|
Ontwikkeling |
2,0% |
13,4% |
2,1% |
110,4% |
3,1% |
-6,1% |
Door tweede hele goede zomermaanden zijn de bierverkopen in het 3e kwartaal met ruim 14% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Ten opzichte van het pre-Covid jaar is er een stijging met bijna 3%.
Q3 |
Horeca |
Thuisconsumptie |
Totaal |
|||
2022 |
2022 |
2022 |
2022 |
2022 |
2022 |
|
t.o.v. 2019 |
t.o.v. 2021 |
t.o.v. 2019 |
t.o.v. 2021 |
t.o.v. 2019 |
t.o.v. 2021 |
|
juli |
2,9% |
44,9% |
-6,1% |
15,4% |
-5,2% |
21,9% |
augustus |
1,5% |
28,8% |
11,1% |
17,1% |
8,0% |
20,9% |
september |
11,1% |
12,4% |
6,0% |
-4,4% |
7,7% |
1,1% |
Totaal Q3 |
4,9% |
27,6% |
3,0% |
9,4% |
3,0% |
14,5% |