Nederlandse Brouwers

26 oktober 2022Naar overzicht

Bierverkopen boven niveau 2019

De totale verkopen zijn ten opzichte van 2021 gestegen met 13,4%. Nu de horeca weer volledig open is en niet te maken heeft met een lockdown, zijn de bierverkopen in de horeca gestegen met ruim 110%. Nu de mensen weer veel vaker de horeca opzoeken om te genieten van hun bier, wordt er thuis minder geconsumeerd. De thuisverkoop is met 6% gedaald.

Q1 + Q2 + Q3

Totale markt

Horeca

Thuisconsumptie

2022

2022

2022

2022

2022

2022

 t.o.v. 2019

 t.o.v. 2021

 t.o.v. 2019

 t.o.v. 2021

 t.o.v. 2019

 t.o.v. 2021

Ontwikkeling

2,0%

13,4%

2,1%

110,4%

3,1%

-6,1%


Door tweede hele goede zomermaanden zijn de bierverkopen in het 3e kwartaal met ruim 14% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Ten opzichte van het pre-Covid jaar is er een stijging met bijna 3%.

Q3

Horeca

Thuisconsumptie

Totaal

2022

2022

2022

2022

2022

2022

 t.o.v. 2019

 t.o.v. 2021

 t.o.v. 2019

 t.o.v. 2021

 t.o.v. 2019

 t.o.v. 2021

juli

2,9%

44,9%

-6,1%

15,4%

-5,2%

21,9%

augustus

1,5%

28,8%

11,1%

17,1%

8,0%

20,9%

september

11,1%

12,4%

6,0%

-4,4%

7,7%

1,1%

Totaal Q3

4,9%

27,6%

3,0%

9,4%

3,0%

14,5%