Vandaag werd bekend gemaakt dat Heineken Nederland de Texelse Bierbrouwerij volledig overneemt. De overname maakt het mogelijk voor de TexelseBierbrouwerij om zich verder te professionaliseren en is een welkome uitbreiding voor Heineken Nederland in het groeiende speciaalbiersegment.
Lees meerNederlandse bierbrouwers zijn volop in ontwikkeling om hun CO2-footprint verder te verlagen. Afgelopen jaar hebben de brouwers daarom als eerste sector gezamenlijk gekeken naar aanvullende mogelijkheden om middels samenwerking meer CO2 te besparen in de transportketen.
Lees meerVandaag is de Reclamecode voor Alcoholvrij en -Arm Bier (RvAAB) in werking getreden. In de code is o.a. vastgelegd dat reclame voor alcoholvrij en -arm bier niet gericht mag worden op jongeren onder de 18 jaar en dat reclame voor alcoholarm bier niet gericht mag worden op zwangere vrouwen en op actieve verkeersdeelname.
Lees meerEr is vrees bij de brouwers over de grote onzekerheid die horecaondernemers nu weer tegemoet gaan. De horeca in Nederland is keihard geraakt de afgelopen maanden, laten cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers zien.
Lees meerVrijdag 2 oktober is brouwerij Uiltje Brewing Company, voorheen brouwerij ’t Uiltje, officieel lid geworden bij Nederlandse Brouwers. Deze Haarlemse bierbrouwer is hiermee het 15e lid van de branchevereniging, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederland vertegenwoordigen.
Lees meer